Pagina inhoud

    VERGELIJK UW DIGITALE ROUTEKAART MET DIE VAN UW CONFRÈRES

    Als u in 2022 aan de slag wilt gaan met digitalisering of automatisering, dan is het handig om uw route naar succes vooraf goed te plannen. Lees in dit artikel waarom het verstandig is eerst een goede 0-meting van uw kantoor te maken.

    Als u in 2022 aan de slag wilt gaan met digitalisering of automatisering, dan is het handig om uw route naar succes vooraf goed te plannen. Het is verstandig eerst een goede 0-meting van uw kantoor te maken. Deze kunt u daarna vergelijken met onze Benchmark Digitalisering van de Nederlandse Advocatuur. Daarin leest u precies wat uw confrères op dit moment al doen op het gebied van ICT, en wat hun plannen zijn voor de komende jaren. Een mooi uitgangspunt dus om uw eigen plannen aan te toetsen.

    Het voordeel van een 0-meting maken

    Wie vooruit wil, moet bepalen wat z’n doel is. Dat klinkt als een open deur, maar zo normaal is het stellen van digitaliseringsdoelen nog niet in de advocatuur. Het opschrijven van ambities zorgt ervoor dat deze dromen niet enkel in uw hoofd blijven zwerven, maar dat ook uw kantoorgenoten beter snappen wat uw visie voor het kantoor is. Dit zorgt voor draagvlak, begrip en in het beste geval voor nog meer aanvullende ideeën uit onverwachte hoeken.

    Als u uw doel heeft bepaald, moet u weten wat u moet doen om dat doel te behalen. Daarvoor is een 0-meting, een beoordeling van de huidige stand van zaken, erg nuttig. Ik vergelijk het maar even met het plannen van de autorit naar uw vakantiebestemming. Als u alleen een kaart heeft met daarop de plaats van bestemming, dan wordt de weg vinden een pittige klus omdat u uw exacte plek op de kaart altijd moet schatten. Als u met de GPS-module van uw telefoon uw huidige positie kunt bepalen, dan weet u precies waar u nu bent en rijdt u een stuk relaxter naar uw bestemming. U weet hoe ver u moet rijden, waar de bottlenecks zitten en hoe lang u er over gaat doen. Dan kunt u pas echt op reis!

    Uw 0-meting vergelijken met de benchmark

    U zou natuurlijk gewoon de benchmark kunnen downloaden, om te lezen hoeveel uw vakgenoten in ICT investeren en wat voor keuzes ze bijvoorbeeld maken op het gebied van software. Maar dan download u feitelijk alleen nog maar de net beschreven kaart. Het is natuurlijk veel praktischer als u uw huidige situatie en ambities rechtstreeks kunt vergelijken met de benchmark, als u uw eigen GPS-positie er naast kunt leggen. Daarom kunt u nu zelf gratis online de benchmark invullen en uw huidige positie bepalen, waarna wij uw resultaten in een vergelijkingsrapport zetten. Zo weet u direct op welke gebieden u al voorloopt op uw confrères, en waar u nog een inhaalslag hebt te maken.

    U krijgt onder andere antwoord op de volgende vragen:

    – Wat voor soort praktijkmanagementsoftware gebruiken andere kantoren?
    – Hoeveel procent van de jaaromzet wordt er in ICT geïnvesteerd?
    – In welke ICT/digitaliseringsprojecten gaan kantoren de komende jaren investeren?
    – Hoe wordt de communicatie met collega’s en cliënten georganiseerd?
    – Hoe gaat men om met beveiliging?
    – Welke processen worden gedigitaliseerd of zelfs geautomatiseerd?

    Nu zal niet ieder kantoor dezelfde routekaart moeten volgen en zeker niet dezelfde eindbestemming hebben. Het ene kantoor vindt de Limburgse heuvels ver genoeg, en voor het andere kantoor zijn de Dolomieten pas het begin. Toch kunt u veel leren door te kijken naar de keuzes van andere kantoren, want u zal niet de eerste reiziger zijn die zich vergist in een afslag.

    Maak nu uw persoonlijke benchmark (+- 10 minuten) en ontvang uw rapport per e-mail.

    [ingezonden mededeling Lexxyn Groep]

    Pagina inhoud

      VERGELIJK UW DIGITALE ROUTEKAART MET DIE VAN UW CONFRÈRES

      Als u in 2022 aan de slag wilt gaan met digitalisering of automatisering, dan is het handig om uw route naar succes vooraf goed te plannen. Lees in dit artikel waarom het verstandig is eerst een goede 0-meting van uw kantoor te maken.

      Als u in 2022 aan de slag wilt gaan met digitalisering of automatisering, dan is het handig om uw route naar succes vooraf goed te plannen. Het is verstandig eerst een goede 0-meting van uw kantoor te maken. Deze kunt u daarna vergelijken met onze Benchmark Digitalisering van de Nederlandse Advocatuur. Daarin leest u precies wat uw confrères op dit moment al doen op het gebied van ICT, en wat hun plannen zijn voor de komende jaren. Een mooi uitgangspunt dus om uw eigen plannen aan te toetsen.

      Het voordeel van een 0-meting maken

      Wie vooruit wil, moet bepalen wat z’n doel is. Dat klinkt als een open deur, maar zo normaal is het stellen van digitaliseringsdoelen nog niet in de advocatuur. Het opschrijven van ambities zorgt ervoor dat deze dromen niet enkel in uw hoofd blijven zwerven, maar dat ook uw kantoorgenoten beter snappen wat uw visie voor het kantoor is. Dit zorgt voor draagvlak, begrip en in het beste geval voor nog meer aanvullende ideeën uit onverwachte hoeken.

      Als u uw doel heeft bepaald, moet u weten wat u moet doen om dat doel te behalen. Daarvoor is een 0-meting, een beoordeling van de huidige stand van zaken, erg nuttig. Ik vergelijk het maar even met het plannen van de autorit naar uw vakantiebestemming. Als u alleen een kaart heeft met daarop de plaats van bestemming, dan wordt de weg vinden een pittige klus omdat u uw exacte plek op de kaart altijd moet schatten. Als u met de GPS-module van uw telefoon uw huidige positie kunt bepalen, dan weet u precies waar u nu bent en rijdt u een stuk relaxter naar uw bestemming. U weet hoe ver u moet rijden, waar de bottlenecks zitten en hoe lang u er over gaat doen. Dan kunt u pas echt op reis!

      Uw 0-meting vergelijken met de benchmark

      U zou natuurlijk gewoon de benchmark kunnen downloaden, om te lezen hoeveel uw vakgenoten in ICT investeren en wat voor keuzes ze bijvoorbeeld maken op het gebied van software. Maar dan download u feitelijk alleen nog maar de net beschreven kaart. Het is natuurlijk veel praktischer als u uw huidige situatie en ambities rechtstreeks kunt vergelijken met de benchmark, als u uw eigen GPS-positie er naast kunt leggen. Daarom kunt u nu zelf gratis online de benchmark invullen en uw huidige positie bepalen, waarna wij uw resultaten in een vergelijkingsrapport zetten. Zo weet u direct op welke gebieden u al voorloopt op uw confrères, en waar u nog een inhaalslag hebt te maken.

      U krijgt onder andere antwoord op de volgende vragen:

      – Wat voor soort praktijkmanagementsoftware gebruiken andere kantoren?
      – Hoeveel procent van de jaaromzet wordt er in ICT geïnvesteerd?
      – In welke ICT/digitaliseringsprojecten gaan kantoren de komende jaren investeren?
      – Hoe wordt de communicatie met collega’s en cliënten georganiseerd?
      – Hoe gaat men om met beveiliging?
      – Welke processen worden gedigitaliseerd of zelfs geautomatiseerd?

      Nu zal niet ieder kantoor dezelfde routekaart moeten volgen en zeker niet dezelfde eindbestemming hebben. Het ene kantoor vindt de Limburgse heuvels ver genoeg, en voor het andere kantoor zijn de Dolomieten pas het begin. Toch kunt u veel leren door te kijken naar de keuzes van andere kantoren, want u zal niet de eerste reiziger zijn die zich vergist in een afslag.

      Maak nu uw persoonlijke benchmark (+- 10 minuten) en ontvang uw rapport per e-mail.

      [ingezonden mededeling Lexxyn Groep]

      Meer actualiteiten